OKKs unge talenter i Sevilla

Fra venstre: Mathias (Asker), Håkon, Atle (Asker), Jon Amund (stående) og Markus

Marcus, Håkon, Amund, Mathias og Tom møttes på flyplassen på søndag ettermiddag. Vi teipet sammen årene og sjekket inn på flyet. Når flyet ankom Malaga fant vi leiebilen og kjørte videre til Sevilla. Vi var fremme ved kajakkhotellet rundt klokken fire på natten, og fikk utdelt rommene og nøklene. Vi sov til klokken ti neste dag og spiste den normale Sevilla frokosten som består av loff, ost, skinke og frokostblanding. Vi hentet leiebåtene og hilste på de andre utøverne fra Wang. Vi gikk tilbake til rommene våre og skiftet til padletøy, noe som flere av oss valgte å ta av seg i den stekende varmen. Den første dagen var preget av en hard vintersesong og mangel på kilometer den siste tiden. Dagen etter var øktene mer komfortable utenom for Amund, som ble frastjålet sin kajakk.

På onsdag feiret vi Aurora Hoffmann sin bursdag, og hadde heldigvis halv fridag. Den benyttet vi til å dra ut å spise på kvelden. Morgenøkten var ganske hard, og vi fikk for første gang på vannet testet formen. Selv om de fleste virket fornøyd med utfallet, var noen mer tvilsomme. Mange så fram til testene på slutten av uken for å få mer konkrete svar på om vintertreningen hadde lønnet seg. Da vi på kvelden dro ut for å spise, hadde vi selskap av Kristian Løn, broren til Håkon Løn, som har vært med på en del av øktene her. Jentene, inkludert Tor Ernst, dro på flamenco for å feire Aurora, og valgte et annet spisested enn oss. Vi derimot, dro på en italiensk restaurant, der Amund Vold og Fritjof Falck hadde spisekonkurranse. Amund måtte etter hvert trekke seg, da han fant ut at Fritjof var kongen av pizzaspising, med en rekord på seks grandiosa alene. Vi avsluttet kvelden rund halv elleve, og dro tilbake til hotellet for å ta natten. På torsdagen hadde vi to rolige økter for å lade opp til testen dagen etter. Imellom de to øktene dro vi til byen for å handle. Noen prøvde blant annet triple cheese, men var skuffet over både størrelsen og prisen. Etter kveldsøkten tok vi en rolig løpetur, og dro deretter inn på hotellet. De fleste slappet av på rommet, mens noen drev med skolearbeid(Amund og Marcus) som er seriøse både i og utenom idretten.

Håkon Løn (nærmest). Marcus Wang i front

Vi merket at treningssamlingen begynte å gå mot slutten når de fleste begynte å snakke om 2000m testen på fredag og 500m testen på lørdag. Spenningen økte på fredag morgen og de fleste spiste kanskje ikke så mye som de pleide. Testene gikk som de skulle selv om noen kanskje var mer fornøyde enn andre. Det var lørdag og det var duket for siste økt i Sevilla for denne gang og jeg (Amund) syntes det var for ille at ingen av oss hadde badet. Dermed ble det sørget for at Håkon, Marcus og Mathias tok seg en dukkert (litt ufrivillig). Dermed var det duket til siste middag her i Sevilla og etter det kom kvelden sigende og det ble sakte stille på hotellet før vi stod opp tidlig på morgenen klare for å dra til flyplassen og ta turen hjemover.

Padlehilsen fra Jona Amund, Håkon og Marcus – OKK! OKK! OKK!